Logo
تاریخ : شنبه 29 آذر 1393
کد 498

آئین تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان بناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ولی الله فرج الهی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان بناب با تاکید بر لزوم وارد شدن یافته هایپژوهشی و تحقیقاتی بهبه  مرحله تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت گفت: باید با فراهم نمودن بازار مصرف و تولید اختراعات و پژوهش ها، میزان انگیزه پژوهشگران و محققان را افزایش دهیم.

وی افزود: در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی بناب حرکت خوبی در زمینه پژوهش و تحقیق شروع شده که ما از آنها به شدت حمایت می کنیم.

فرماندار بناب لازمه رسیدن به توسعه پایدار را خارج شدن از اقتصاد سنتی و حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: اگر خواستار نتیجه گیری مفید از پژوهش و تحقیقات هستیم باید به موضوع اقتصاد دانش بنیان توجه جدی بکنیم.

فرج الهی با بیان اینکه علم همیشه در حال تحول و پیشرفت است، یادآوری کرد: متاسفانه در زمینه سرعت حرکت به سوی تحقیقات مشکل وجود دارد که مسوولان کشور باید به آن توجه کنند.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که در کشورمان فقط ۱۰ درصد بودجه سالانه به موضوع تحقیق و پژوهش اختصاص می یابد گفت: این رقم با رقم مشابه خود در کشورهای غربی و اروپایی ۳۰ درصد فاصله دارد که قابل توجه است.

فرماندار بناب اظهار کرد: برنامه ریزان و تصمیم گیران کشور باید مقوله تحقیق و پژوهش را از بخش دولتی جدا کرده و بخش خصوصی را وارد عرصه کنند و دولت فقط با دیدگاه نظارتی و حاکمیتی عمل کند.

فرج الهی از تحقیق و پژوهش به عنوان موتور محرکه توسعه علم نام برد که خطا را کاهش و بهره وری را افزایش می دهد.

وی مدیران و مسوولان دستگاه ها و مراکز مختلف شهرستان را مکلف کرد با تعیین حداقل یک نفر به عنوان مسوول پژوهش در آن سازمان، نتجیه اقدامات، فعالیت ها و حمایت های عملی خود را از محققان و پژوهشگران جهت ارزیابی و بررسی در جلسات پایان سال به فرماندار ارسال کنند.

فرج الهی خاطر نشان کرد: برای تجاری سازی علم و فن آوری در بناب برنامه هایی داریم که دست پژوهشگران و محققان را به دست بخش صنعت و بخش خصوصی بدهیم و زمینه تبدیل علم به ثروت را فراهم کنیم.

فرماندار بناب با اشاره به کسب رتبه نخست جشنواره اختراعات و ابتکارات استان توسط شهرستان بناب گفت: این موفقیت نشان دهنده وجود استعداد و ظرفیت بالای شهرستان در تمامی بخش ها بوده و جرقه امیدی برای حمایت از فعالان این بخش شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از پژوهشگران و محققان برتر شهرستان بناب و ازجناب آقای دکتر مصطفی خجسته نژند بعنوان دبیر برگزاری این همایش و جناب آقای دکتر میرسجاد هاشمی بعنوان پژوهشگر برتر دانشگاه بناب و همچنین خودرو سوخت پاک که توسط دانشجویان دانشگاه بناب طراحی و ساخته شده بود بعنوان یکی ار طرح های برتر این همایش تجلیل به عمل آمد .

  • نوشته شده
  • در شنبه 29 آذر 1393
  • ساعت 04
  • توسط روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1697
نظرات شما
captcha refresh